پاییز سرخ

... به نام خالق زیبایی ها

پاییز سرخ

... به نام خالق زیبایی ها

دیالوگهای ماندگار

دیالوگهای ماندگار

 

خاک من کجاست فتاح ؟ خاکی که توش عشق و عاشقی جرمه ؟

(آواز قو - سعید اسدی)   

  


 

وقتی از ایستگاه مترو اومدم بالا, آسمون مثل همیشه کدر و بد رنگ بود. توی هوا پر از دود بود و من نمی دونستم که این آخرین باریه این هوای کثیفو, به ریه های سوختم فرو میدم!

از وقتی هانیه؛ همسرم, گذاشته رفته, دیگه دلم به کار نمیره. بعضی از برنامه ها رو قبول نمی کنم, با بعضی هاش بد قولی می کنمو نمیرم, یا سر مجلس خوابم می بره, یا می زنم زیر گریه!

مثل اون شب, تو کنسرت نمایشگاه, که انقدر پاتیل بودم که یادم نبود هانیه رفته. خیال می کردم مثل همیشه تو ردیف جلو نشسته و با نگاه شیفته به من خیره شده. تو میکروفون گفتم : ” مرسی, ممنون. امشب یه موجود خیلی عزیزی اینجاست که باید ازش تشکر کنم.هانیه؛ همسرم.” واقعیتش تالاپ خورد تو کلم. هانیه اونجا نبود!

این روزا همش مست و پاتیل بودم. خراب کاریایی کردم چه جور که باعت شد شهرتم کمکم ضایع بشه و دیگه کسی بهم کار نده

 

 

باز یه پیغام دیگه از علی بدبخته علی تنها علی پرغم

 امروز ریختن تو مهمونی زدن سازمو لت و پار کردن خودمو علیل و چلاق کردن

 مهم نیست

 دنبال پماد سالسیلات می گشتم که تو بعضی موقع ها رو دستو پاهام میما لیدی کجاس؟

 مهم نیست

 اینا همش بهانست

 بهانه های عاشقانست

 اما تو کوه درد باش طاقت بیارو مرد باش

)دیالوگ ماندگار بهرام رادان در علی سنتوری(   

  

رویا (آزیتا حاجیان): فرزین؟ فرزین؟

فرزین (بهرام رادان): بیدارم ...

رویا: ساعت یکه. اینجوری دیگه نمیشه آقای وبگرد. وبگرد. فعلا وبگرد. ولی با این وبگردی های شبانه میترسم کارت به ولگردی بکشه فرزین.

فرزین: ول ش یا گرد ش؟

رویا: ... (اخم میکند)

فرزین: شوخی کردم بابا... شوخی کردم ... (می خندد)

(شمعی در باد -  پوران درخشنده)

  


 

ما کاری به حکم نداریم

حکم رو کاغذ مال محکمه ست

اصلیت حکم مال خداست

که ما و منش ریخته و گلریزون می کنیم واسه کسی که

آزاد میشه از این چاردیواری

که همه ی دنیا چاردیواریه

 

کرم مرتضی علی

یه مرد که واسه ی شرف و ناموسش

دوازده سال رو کشیده

وجدانش بالاتر از این پولهاس که کاغذیه

 

سلامتی سه تن، ناموس و رفیق و وطن

سلامتی سه کس، زندونی و سرباز و بی کس

سلامتی باغبونی که زمستونشو از باهار بیشتر دوست داره

سلامتی آزادی، سلامتی زندونیای بی ملاقاتی..."  

)اعتراض - شادروان مهدی فتحی) 

 

  

تو را به جای همه کسانی که که نشناخته ام دوست می دارم.

تو را به جای همه روزگارانی که نمی زیسته ام دوست می دارم.

برای خاطر عطر نان گرم و برفی که آب می شود و برای خاطر نخستین گلها.

تو را به خاطر دوست داشتن دوست می دارم.

تو را به جای همه کسانی که دوست نمیدارم دوست می دارم.

)مدار صفر درجه - شهاب حسینی ) 

 

 

بیا قسم بخوریم که دیگه قسم نخوریم     

(متولد ماه مهر ـ محمد رضا فروتن)  

 

 

 بلوتوث کبیر :یک نفر صد سکه دارد یکی نفر دیگه یک سکه.

شما از کدام یک از اینها سکه میگیرید ؟

قبله ی عالم : خوب از اونی که یک سکه دارد ... !

چون اونی که صد سکه داره به هر حال قدرتی برای خودش داره چهار تا آدم دور برش جمع شدن نمیشه رفت طرفش که.

ولی اونی که یک سکه داره خوب کسی رو نداره ، تو سرشم میزنیم ، سکشو میگیریم ، دو تا اردنگی هم بهش می زنیم . یه کم منطقی باش ...!

(سریال قهوه تلخ ساخته ی مهران مدیری)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد